maa
Collectief ZVV’56 pakt winst in gedenkwaardig duel

Zaterdag 16 Maart stond de wedstrijd tegen GVC op de agenda, een tegenstander waar we eerder van verloren hadden en waarbij we dus nog wat goed te maken hadden. Vorige week voelde de 1-0 tegen Veluwse Boys wat onterecht aan en nu waren de heren van het eerste uitermate gebrand om de punten in Zevenhuizen te houden.

De staf is vrijdagavond met zijn allen uiteten geweest en hebben uitgebreid over de opstelling kunnen praten onder het genot van een goed hapje eten en een drankje. Of het nou uit de tap, fles of bloemvaas kwam, het smaakte allemaal.

Opstelling van deze wedstrijd: Mike op goal, Philip, Niek, Frank en Booth-Y in de verdediging, Mark ©️, Peter en Ruben op het middenveld en Sep, Shaiq en jawel onze Lars (Tabbers) vandaag linksbuiten.

Een aantal weken geleden hebben wij als club zijnde het verschrikkelijke nieuws te horen gekregen over het overlijden van het dochtertje van ons eerste elftal speler Redouan Toutouh . Voor de wedstrijd kamen we met zijn allen bij elkaar en werden er door de trainer mooie woorden gesproken richting Redouan. Voetbal is op dat moment even bijzaak. Na de mooie woorden maakten de jongens zich klaar om te warming up te doen. Een goede warming up is belangrijk om de 3 punten thuis te houden!

Om 15:00 uur liepen wij met zijn allen het veld op inclusief het team wat Redouan traint. Een minuut stilte volgde voor het dochtertje en alle nabestaanden en vervolgens de knuffels naar Redouan.

De wedstrijd! Iets na 15:00 werd er afgetrapt tegen GVC uit Wageningen. De eerste 10 minuten gingen gelijk op, waarbij GVC  het spel probeerde te maken, maar ZVV stond goed. GVC kreeg een paar corners en probeerde de bal lang voor de goal te slingeren, maar met weinig resultaat. In minuut 13 was daar Sep over de rechterflank en met snelheid passeerde hij de linksback om vervolgens de andere centrale verdediger tegen te komen, die hij met een mooie sleepbeweging passeerde. Met een mooie geplaatste bal zocht hij de verre hoek, maar de redding mocht er zijn. Helaas nog steeds 0-0!

In minuut 17 werd er door een overtreding in ons eigen strafschop gebied gefloten voor een penalty tegen, door ongeloof van de spelers van ZVV. Gellukig stond daar een goed vlaggende Marcel met zijn vlag omhoog. De scheidsrechter ging zoals het hoort verhaal halen en besloot de penalty te annuleren. Opluchting voor ZVV!

De wedstrijd ging op en neer, waarbij GVC probeerde het spelletje te maken. Bij GVC zaten een paar handige voetballers en zij probeerde door individuele acties voorbij onze verdediging te komen. ZVV stond achterin goed opgesteld en echt gevaarlijke momenten werden er niet gecreëerd. Opvallend was vandaag weer Philip, maar niet alleen vanwege het veldspel, maar ook zijn opvallende oranje voetbalschoenen. De linksbuiten had het moeilijk met Philip en dit resulteerde in wat onenigheid, maar Philip liet zich niet gek maken.

In minuut 28 een ingooi in de hoek van GVC en met een snel vlugge beweging kwam Philip voorbij zijn tegenstander waarna hij een strakke voorzet richting de tweede paal gaf en daar was Lars Tabbers. Onze Lars Tabbers die bijna alle posities in het veld wel heeft gehad en vandaag begon als linksbuiten, kopte (via zijn neus) de bal in het doel. 1-0! Lars wist van blijdschap niet waar bij heen moest en besloot naar de bank te rennen om dit gezamenlijk te vieren.

Vlak voor de rust een voorzet van GVC richting tweede paal en werd ingekopt: goal. Ook nu stond Marcel weer goed op te letten waarbij hij de vlag omhoog hield. Buitenspel tot ongeloof van alle spelers van GVC. De mannen van ZVV gaan rusten met een 1-0 voorsprong. Een warm kopje thee met wat kritische woorden en de jongens werden weer voorbereid op de tweede helft.

In minuut 51 ook weer een mooie steekpass van Lars Tabbers naar Sep en snelde hij tussen 2 man naar de keeper. Helaas viel niet de gehoopte 2-0. In minuut 56 een mooie actie van onze goed spelende Booth-Y op onze aanvoerder Mark, maar helaas was zijn aanname net niet goed genoeg waarbij de keeper de bal kon pakken. GVC had voornamelijk het balbezit en probeerde het de verdediging van ZVV moeilijk te maken en kwam soms tot kleine kansjes. Een heerlijk keepende Mike onderscheidde zich met een mooie redding waarbij de 1-1 uitbleef.

GVC kreeg ook de tweede helft een aantal corners en werden voortdurend weggewerkt door de verdediging van ZVV. Achterin zette Niek duidelijk de lijnen uit en coachte de jongens goed. Voortdurend aansturend om vanuit de organisatie te blijven voetballen. In minuut 63 een penalty voor GVC. Zoals hier boven geschreven een goed keepende Mike wist deze penalty op fantastische wijze uit het doel te houden en schreeuwde vervolgens naar de bank: “Toutouh deze is voor jou!”

Redding Mike Kremers bij penalty voor GVC

Dirk kamt al een langere tijd met een blessure, maar vandaag voelde hij zich goed genoeg om nog wat minuten te maken. Maar al snel ging onze Dirk naar het gras. Blessure. Een enorme domper!

Weinig grote kansen werden er nog voor beide teams gecreëerd. Een mooie 1-0 overwinning voor de ploeg van ZVV waarbij wij als collectief een mooie prestatie hebben geleverd.

Ook deze overwinning moest even vastgelegd worden en na de foto werden al snel de eerste kannen bier gehaald, vervolgens ging de muziek box aan waarbij de Nederlandse nummers hard over sportpark Zevenhuizen klonken. Namens alle spelers van ZVV 1 willen bij de trouwe supporters van ZVV weer bedanken voor jullie komst. Het doet ons goed dat jullie bij ons komen kijken!

Volgende week de uitwedstrijd naar Arnhem Zuid. Een klein stukje rijden, maar de moeite waard om te komen. Waarom? De derde periode is van start gegaan en de eerste 3 punten zijn binnen. Volgende week gaan wij ons best doen om er 6 punten van te maken.

Graag tot volgende week!
Jim Florentinus