feb
Dubbele triomf voor ZVV’56 1

Op zaterdag 24 februari speelde heren 1 op sportpark de kweekweg. Om de lijn van vorige week door te trekken en de aansluiting te behouden moest ZVV vandaag winnen van EZC ’84.

Door nog enkele blessures en zieken konden Sep Emmerink, Peter van Essen en Shaiq Masudi aansluiten om de hoofdmacht te ondersteunen. Het basiselftal zag er als volgt uit doelman Mike Kremers. De verdedigers Lars Tabbers, Niek Jansen, Frank Leliveld (Brain Brobbey) en Philip Cossee. Het middenveld werd bespeeld door Ruud van Leussen, Mark Hoving en Ruben Bruinink. De voorhoede mocht bezet worden met Jim Floretinus, Redouan Toutouh en Sep Emmerink.

Na het eerste fluitsignaal waren de heren sterk gestart aan de wedstrijd. Het eerste kwart was ZVV veel aan de bal en kwamen tot diverse kleine kansen. Na een voorzet van Philip kon onze doelpuntenreus (Toutouh) de 0-1 binnentikken. Dit was een lekker begin en dit smaakte naar meer! Doordat EZC verdedigend goed stond kwamen de heren er moeilijk doorheen. De wedstrijd ging na het eerste kwart beide kanten op. EZC kwam dicht bij de goal maar grote kansen waren er niet voor ze. ZVV liet met vlagen mooi voetbal zien en kwam ook tot diverse kansen maar die werden helaas niet benut. Na de 45 minuten vond de scheidsrechter het tijd voor een lekker bakkie thee.

Na het lekkere bakkie mochten beide teams beginnen aan de 2de helft. Aan het begin van de 2de helft zat ZVV nog met hun hoofd in de warme kleedkamer. Hierdoor kwam EZC met vlagen voor de goal terecht maar kwam niet tot een doelpunt. Door wat reddingen van onze keeper bleef ZVV in stand.

In het laatste kwart van de 2de helft voelde EZC dat er nog mogelijkheden waren tot een aansluitingstreffer. Door een mooie voorzet en een kopbal van EZC kwam de bal in het netje. De aansluitingstreffer werd afgefloten door een overtreding op de keeper. Voor EZC bleef het naar meer smaken. Ze zette alles op alles om de gelijkmaker te scoren. Hierdoor kwam er veel ruimte voor ZVV achter de verdediging. ZVV kwam er met vlagen uit en creëerde kansen voor de 0-2. Daar kwam een mooie steekbal op de doelpuntenmachine (Jim). Hij kwam een op een op de keeper terecht en wist hij het netje van EZC te vinden. Hierdoor wist ZVV de 3 punten mee naar Apeldoorn te nemen.

Volgende week spelen de heren van ZVV 1 een belangrijk duel tegen Prins Bernard. Zij bevinden zich 1 plek boven ZVV. Weet ZVV volgende week de 3 punten thuis te houden? Dat zien we volgende week op sportpark Zevenhuizen om 15:00 uur.

Philip Cossee