feb
Leeuwinnen ZVV’56 MO11 pakken winst op karakter

Het leek het de hele week niet op, maar de wedstrijd ging dan toch door. In deze vakantieweek hebben de dames gewoon door getraind om helemaal klaar te zijn voor de tegenstander van vandaag. Columbia kwam vandaag op bezoek bij ons aan de Schoonbroeksweg. Vandaag doen we het zonder Danique, zij staat lekker op de lange latten.

We begonnen erg sterk aan de wedstrijd. Vanaf de aftrap zette de oranjedames al gelijk druk naar voren en het resulteerde gelijk in een aantal grote kansen. Het eerste doelpunt bleef ook niet lang uit. Silvie zette de verdediging goed onder druk waardoor de tegenstander de bal bij Charisha inleverde en zij haalde uit voor de 1-0. Columbia kon in de eerste fase van de wedstrijd niet goed onder de druk van onze meiden uitkomen. Voorin werd er al vroeg druk gezet. Mocht de bal er toch doorkomen zat Karlijn er al kort op om de bal te onderscheppen. Daarachter stonden LeylaRomina en als laatste vrouw Joni het fort te verdedigen.

We oefenen wel eens op schieten van een afstand op het goal, dit gaat met wisselende successen. Silvie dacht dit eens in de wedstrijd uit te voeren. Van grote afstand schoot ze de bal richting het goal van Columbia. Met een grote boog belande de bal in de kruising achter de keeper. ,,Was echt de bedoeling”, aldus de uitleg aan haar opa na de wedstrijd van Silvie. 2-0. Het hele elftal ging er echt voor, de leeuwinnen achterin lieten niemand voorbij. Leyla en Romina stonden vandaag een hele sterke pot te voetballen, ze wonnen elk duel en speelde de bal elke keer naar de goede kleur. In het eerste kwartier liep de score uit naar 3-0. Charisha kreeg de bal en liep haar tegenstander voorbij om vervolgens vernietigend uit te halen. Paal! Silvie stond op de goede plek om de bal op te vangen en de rebound af te werken. Het hele team viert feest, behalve Charisha, die baalt van haar schot op de paal.

Kort voor de eerste time-out. Kwam Columbia er toch nog uit om een scherp schot op Meyra af te vuren. Met een prachtige duik wist zij de bal op de paal te tikken. Rust.Tot nu toe verloopt alles op rolletjes, tijd voor het 2ekwartier. Silvie en Joni zijn gewisseld voor Lieke en Isa. De dames bleven lekker hun spel spelen en de tegenstander kwam er niet aan te pas. . Isa nam haar taak als laatse vrouw en aanvoerder serieus op. Ze nam de plek van Joni goed over achterin en liet echt leiderschap zijn door voorop te gaan in de strijd achterin. Vanuit een mooie opbouw kwam de bal bij Lieke terecht, die moet je natuurlijk niet de kans geven voor het doel. Dan weet je zeker dat je in de problemen komt. De 4-0 schoot zij binnen.

Columbia begon nu ook wat aan te dringen en dwongen een paar goede kansen af. Helaas voor hun wisten we vanuit een ordinaire, maar effectieve counter te scoren. De bal werd vanuit achteren geruimd en de bal kwam bij Seline. Zij gaf een prachtige diepe bal op een sprintende Lieke die de bal vol overtuiging achter de keeper trapte. 5-0! Rust.Silvie en Joni kwamen er weer in ten koste van Charisha en Karlijn. De wissels gaven al aan dat het wel prettig was om even langs de kant te staan, ze waren toch wel aardig moe van de eerste 2e kwartier. Dit bleek voor het hele team wel te gelden. We moesten de tegenstander meer ruimte geven en Columbia kwam ook steeds meer in stelling voor het goal. Hoe wij de 5-0 uit een counter scoorden, deed de tegenstander dit ook bij ons. Na een aanval van ons wisten ze snel om te schakelen om de 5-1 achter Meyra te schieten. Voorin beloonden ze hun harde werk niet.

Veel kansen werden gecreëerd, maar helaas werden ze niet afgerond. Columbia deed dit nu wel. Voorin raakte wij de bal kwijt en Columbia kwam er snel doorheen om vervolgens de 5-2 te maken. Time-out.Na een pittige preek in de time-out kwamen de dames weer het veld op. Layla en Romina bleven dit laatste kwarier langs de kant. Die verdiende hun rust na van beide een hele goede wedstrijd. Het laatste kwartier was er een van de lange adem. De dames streden er keihard voor. Het spel lukte door de vermoeidheid niet helemaal meer. Aan beide kanten werden er kansen gecreëerd, maar geen een ging erin. Maar mede door goed keeperswerk en een sterke verdigende linie wisten we schadeloos het laatste kwartier door te komen. 5-2 eindstand. Goede wedstrijd dames, dik verdiend gewonnen. De eerste helft met goed spel, de 2e helft op karakter.

Volgende week staat AGOVV klaar om ons te ontvangen. We spelen dan uit om 8:30.